Till innehåll på sidan
Fältet kan inte vara tomt
Andra har också sökt på

Med vår app Serviceresan eller via serviceresan.lanstrafiken.se kan du enkelt boka, ändra och avboka din resa dygnet runt. Appen hittar du i din appbutik och är kostnadsfri att ladda ner.

Boka, ändra och avboka via Beställningscentralen

Du kan ringa till vår beställningscentral och förboka din resa mellan klockan 06.30 och 21.00. Efter kl. 21.00 kan du ringa och boka en färdtjänstresa om du vill resa omgående. Du kan boka din resa tidigast 14 dagar innan önskad resdag.

Boka din resa i god tid, gärna dagen innan. Specialfordon bör du boka mellan kl. 8.00 och 16.00 dagen innan du önskar resa. Boka gärna din hemresa samtidigt.

Du kan avboka via Beställningscentralen dygnet runt.

Behöver du ändra din resa ser vi gärna att du kontaktar oss så fort du kan.

Hur du bokar din resa
  • Med Serviceresors app och webbversion

    Med vår app Serviceresan Länstrafiken får du en bra översikt över dina resor. Samma gäller i vår webbversion av appen Serviceresor. Du kan till exempel boka, ändra och avboka dina resor själv. Sjuk- och skolresor kan du bara avboka. 

    En vårdnadshavare, anhörig eller annan företrädare för dig kan också enkelt hantera dina resor åt dig. Du bestämmer själv vem som ska vara ditt ombud. Ombudet måste ladda ner appen via App Store eller Google Play och skapa ett eget konto.

    Webbversionen går att använda via en vanlig webbläsare.

  • Att vara ombud i Serviceresors app

    Om du vill bli ombud för att hantera en annan persons resor behöver du först registrera ett eget konto.

    1. Logga in i appen eller surfa in på bokningssidan serviceresan.lanstrafiken.se  
    2. Gå in under rubriken "Min sida"  
    3. Klicka vidare till underrubriken "Mina resenärer"  
    4. Klicka i rutan "Jag vill vara tillgänglig som ombud" 

    När du som ombud gjort ovanstående behöver den som har tillstånd att resa med Serviceresor logga in på ditt konto:

    1. Gå in under rubriken "Min sida"  
    2. Klicka vidare till underrubriken "Mina ombud"  
    3. Skriv in ditt ombuds personnummer eller om det är en verksamhet dess användarnamn 

    Ombudet behöver sen logga in igen och godkänna dig som sin resenär under rubriken "Min sida" med underrubriken "Mina resenärer".

  • Beställningscentralen

    Du kan ringa vår beställningscentral och kommer då att få fyra val.

    1. Vill du avboka en resa tryck 1.
    2. Vill du förboka en resa tryck 2.
    3. Har du en synpunkt på Serviceresor tryck 3 (vardagar mellan klockan 10 och 12).
    4. Har du en fakturafråga tryck 4 (vardagar mellan klockan 10 och 12).

    Boka gärna din resa i god tid, helst dagen innan.

    Det här behöver vi veta när du bokar:

    • Ditt namn
    • Var du vill bli hämtad
    • Vart du vill åka 
    • Om du har ledsagare eller annan medresenär
    • Om du använder något hjälpmedel
    • Om du har en tid att passa
    • Om du vill ta med ett sällskapsdjur på resan
    • Övrig information som kan påverka resan

Kontaktuppgifter till Beställningscentralen

Telefonnummer: 0771 – 92 00 00 

Har du en synpunkt på din Serviceresa kan du lämna den här.

Mejl: info.serviceresor@lanstrafiken.se

Besöksadress: Eklundavägen 1, Örebro

Postadress: Serviceresor, Region Örebro län, Box 1613, 701 16 Örebro

Som en del i vårt kvalitetsarbete kan du som reser med Serviceresor komma att bli uppringd av undersökningsföretaget Ipsos. De ställer frågor om din senaste resa med oss på Serviceresor. Dina synpunkter är viktiga i vårt förbättringsarbete. Vi hoppas att du vill ta dig tiden att svara på frågorna om du blir uppringd.