Till innehåll på sidan
Fältet kan inte vara tomt

Vi ersätter borttappade Resekort som har registrerats i webshopen och vissa biljetter. Hur du ska gå tillväga för att få en ersättningsbiljett beror på vilken biljett det är du tappat.

Om du tappat bort ditt Resekort så kan du få ut ett nytt likvärdigt om du har registrerat ditt Resekort i webshopen. 

Resekortet är registrerat i webbshopen

Har du registrerat det borttappade Resekortet i vår webbshop så har du Borttappat-garanti. Det innebär att du kostnadsfritt får ett likvärdigt Resekort istället för det som tappats bort.

Du måste själv spärra ditt Resekort i webbshopen. Det kan du göra via den här länken. En spärr kan inte hävas när den väl är godkänd.

När du har spärrat ditt Resekort kan du ta kontakt med vår Kundservice. Uppge kortnummer på det spärrade kortet och mejladress för ditt konto i webbshopen. Då tillverkas ett nytt likvärdigt Resekort till dig. Du kan välja att antingen hämta ut ditt nya Resekort hos oss på Resecentrum i Örebro eller få det hemskickat via post.

Periodbiljetter pausas inte när du spärrar kortet. Därför rekommenderar vi dig att snarast möjligt hämta ut ditt nya Resekort.

Borttappade biljetter utöver Resekortet

Hur vi hanterar din borttappade biljett beror på vilken typ av biljett du köpt:

Upphittade Resekort

Det händer att vi får in upphittade Resekort. Innan du spärrar ditt kort i webbshopen kan du ta kontakt med vår Kundservice för att se om någon lämnat in just ditt Resekort.

Har du hittat ett Resekort? Då kan du lämna det till närmsta bussförare, hos ett försäljningsombud eller skicka in det till oss.