Till innehåll på sidan
Påverkan på vår trafik

På grund av Coronaviruset påverkas både vår busstrafik och Serviceresor. Du kan tillsvidare inte köpa biljetter ombord på bussen hos föraren.

Läs mer om hur busstrafiken påverkas här.

Läs mer om hur Serviceresor påverkas här.

Läs mer om hur Gruppresor för skolverksamheter och skolskjuts påverkas här.

Det förekommer indragna turer med våra bussar och information om dessa hittar du på vår samlingssida för trafikinformation.

Fältet kan inte vara tomt

Petra Nilsson använder sig av Serviceresors nya app Serviceresan och är nöjd över hur smidig och enkel den är att använda. Petra har haft färdtjänst i många år och använder appen ofta för att hantera sina resor.

- Appen underlättar otroligt bra för mig i min vardag. Istället för att behöva ringa Beställningscentralen och kanske behöva vänta i telefonkö kan jag plocka fram telefonen och snabbt hantera mina resor själv, säger Petra.

En av anledningarna till att appen tagits fram är för att underlätta för dem som reser med Serviceresor. Petra berättar att om hon sitter på ett möte på jobbet som drar ut på tiden, kan hon enkelt avboka resan direkt i telefonen istället för att behöva gå ifrån och ringa.

Petra har tidigare använt den gamla appen, men hon upplever att den nya appen fungerar så mycket bättre och smidigare.

- Det är lätt att få översikt på sina resor, att själv boka eller boka om färdtjänstresor eller avboka sjukresor eller arbetsresor.

Det går så mycket snabbare och är enklare, upplever hon, än att ringa. Hon menar att hon själv kan styra över hur och när hon hanterar sina resor och inte behöver tänka på att ha tillräckligt med tid för att vänta i eventuell telefonkö till Beställningscentralen.

- Jag gillar att digitaliseringen går framåt och upplever att det är smidigt att använda appen. Men så klart är det ju bra att Beställningscentralen finns, för dem som inte vill eller kan använda appen, eller om man har svårt att hitta en adress.

Det finns också möjlighet att låta någon annan hantera ens resor i appen, i form av ombud, utifall personen som har tillstånd till exempelvis färdtjänst inte själv kan eller vill använda appen.

Petra berättar att hon ser fram emot hur appen ytterligare kan komma att underlätta för henne i och med uppdateringar som kan tänkas komma i framtiden.

- Appen är ändå guld värd som den är nu, avslutar hon.

Resenär använder serviceresors nya app Serviceresan