Sommarerbjudande med Länsbiljetten i appen

Under sommaren 2019 har vi ett erbjudande för dig som köper en Länsbiljett. Mer information om själva erbjudandet hittar du här. Att ta del av sommarerbjudandet i appen har sina fördelar. Du har biljetten direkt i mobilen och behöver inget Resekort med dig. Här har vi sammanställt lite matnyttig information om att köpa Länsbiljetten i vår app. Vill du veta mer om hur du laddar ner appen och vad mer du kan göra i den så hittar du den informationen via länken här.

 

Registrera dig i appen - För att kunna köpa Länsbiljetten i appen behöver du registrera ett användarkonto i appen. Det är för att vi ska kunna säkerställa att du inte förlorar din Länsbiljett. Med ett användarkonto kan du återställa biljetten om du exempelvis har råkat radera appen eller tappat bort din mobil. Ett användarkonto förenklar också din kontakt med vår Kundservice. Använd gärna både mobil- och mejladress som verifikation när du skapar ditt konto.

 

Inget sms eller mejl vid registrering - Om du inte får ett sms eller mejl vid registreringen av ditt användarkonto så ber vi dig dubbelkolla att du skrivit in rätt mobilnummer eller mejladress. Klicka sen på "skicka ny länk" igen. Det kan också hända att bekräftelsemejlet hamnar i skräpkorgen så kolla gärna där också. Avsändarmejladressen är useraccount@mobitime.se. Om det fortfarande inte kommer ett sms eller mejl - Ta kontakt med vår Kundservice så hjälper vi dig se över vad som kan vara fel. 

 

Öppna registreringslänken i aktuell enhet - Av säkerhetsskäl behöver du öppna registreringslänken i den enhet där du skapar ditt användarkonto. Det gäller oavsett om du fått registreringslänken via sms eller mejl. 

 

Har du köpt Länsbiljetten i appen så är den enhetsbunden - Biljetten är enhetsbunden och länkad till det användarnamn i appen som genomfört köpet. När biljetten laddats upp på en smartphone är den är låst till enheten i ungefär 24h. Exakt tid anges i appen. Det går därför inte att använda biljetten i flera smartphones samtidigt. För att dela biljetten till annan person, med annan smartphone, behöver du logga ut ur appen, vänta 24 h och sedan logga in med ditt användarnamn i den nya enheten.

 

Återköp - Har du ångrat dig och vill genomföra ett återköp så är det möjligt. Hur du ska göra beror på när du vill göra återköpet. Mer information om återköp av sommarerbjudandet har vi samlat via den här länken.