Biljetterbjudanden

Här hittar du information om våra aktuella biljetterbjudanden. Just nu har vi ett aktuellt erbjudande och det är vårt sommarerbjudande för Länsbiljetten. 

 

Sommarerbjudande med Länsbiljett

Sommarens äventyr börjar med Länsbiljetten. Under sommaren 2019 har vi ett erbjudande med just Länsbiljetten. Med sommarerbjudandet kan du resa i mer än två månader och betalar bara för en. I hela Örebro län. Med tåg och buss. 

 

Res två månader; betala för en

Länsbiljetten kostar 1420 kr för prisgrupp vuxen (20 år och äldre) och 705 kr för skolungdom (7-19 år). Tänk på att du som fyller 20 år under erbjudandeperioden måste uppgradera till en Länsbiljett för vuxen och betala mellanskillnaden. Det kan du göra hos vårt Kundcenter, Resecentrum Örebro.

 

Den vanliga giltighetstiden för Länsbiljetten är 31 sammanhängande dagar, men erbjudandet ger dig möjlighet att för 1420 kr eller 705 kr resa mellan 10 juni - 18 augusti 2019. Det innebär att du till priset för i vanliga fall en 31-dagars period får resa 70 sammanhängande dagar under sommaren. 

 

Res var du vill, när du vill, i hela Örebro län plus lite till

En Länsbiljett är giltig hela trafikdygnet måndag - söndag helgdag som vardag. Du kan resa med stads- och regionbuss i hela Örebro län och också med dessa tågbolag:

  • Tåg i Bergslagen
  • Västtåg/Kinnekulletåget
  • Värmlandstrafiks tåg/TÅGAB
  • SJ Regional

En Länsbiljett kan du använda för att delbetala enkelresor med tåg, både inom länet och utanför länsgräns. För resor utanför länsgränsen gäller biljetten som delbetalning fram till länsgränsen. Biljetten gäller inte på X2000/SJ snabbtåg.

 

Du kan också resa med Länsbiljetten över länsgräns till:

  • Arboga med linje 351
  • Filipstad
    • Linje 400 Filipstad - Kristinehamn (Värmlandstrafik)
    • Linje 407 Filipstad - Hällefors (Värmlandstrafik)
  • Grängesberg med linje 361 och med Tåg i Bergslagen
  • Götlunda med linje 321 
  • Kristinehamn med linje 500 (Värmlandstrafik) och tåg (Inte SJ Snabbtåg) 
    • Stadsbuss i Kristinehamn (Värmlandstrafik)
    • Linje 503 Kristinehamn - Degerfors (Värmlandstrafik)
    • Linje 505 Kristinehamn - Nybble - Gullspång (Värmlandstrafik)
  • Ludvika med Tåg i Bergslagen
  • Skinnskatteberg med Tåg i Bergslagen
  • Storfors med linje 403 Storfors - Karlskoga (Värmlandstrafik)
  • Värmlandstrafiks linjer inom Karlskoga

Du ska kunna visa upp kvitto på din aktiverade biljett om du reser över länsgräns.

 

Köp din biljett online, hos ett försäljningsombud eller på bussen

Även om biljetten börjar gälla från den 10 juni så kan du köpa den från 24 maj. Du kan alltså köpa den i förväg och behöver inte vänta till den 10 juni. Sista datum för att ta del av sommarerbjudandet är den 19 juli. Efter det kan du köpa den vanliga Länsbiljetten till ordinarie pris. 

 

Du kan ta del av sommarerbjudandet på flera olika sätt. I listan nedan kan du klicka på det alternativ som du känner passar dig bäst och läsa mer om det.

Om du köpt biljetten, men ångrat dig kan du göra ett återköp. Hur du ska göra beror på när du vill genomföra återköpet. Läs mer om återköpsreglerna via den här länken. 

Sommarerbjudande med Länsbiljetten i appen

Under sommaren 2019 har vi ett erbjudande för dig som köper en Länsbiljett. Mer information om själva erbjudandet hittar du här. Att ta del av sommarerbjudandet i appen har sina fördelar. Du har biljetten direkt i mobilen och behöver inget Resekort med dig. Här har vi sammanställt lite matnyttig information om att köpa Länsbiljetten i vår app. Vill du veta mer om hur du laddar ner appen och vad mer du kan göra i den så hittar du den informationen via länken här.

 

Registrera dig i appen - För att kunna köpa Länsbiljetten i appen behöver du registrera ett användarkonto i appen. Det är för att vi ska kunna säkerställa att du inte förlorar din Länsbiljett. Med ett användarkonto kan du återställa biljetten om du exempelvis har råkat radera appen eller tappat bort din mobil. Ett användarkonto förenklar också din kontakt med vår Kundservice. Använd gärna både mobil- och mejladress som verifikation när du skapar ditt konto.

 

Inget sms eller mejl vid registrering - Om du inte får ett sms eller mejl vid registreringen av ditt användarkonto så ber vi dig dubbelkolla att du skrivit in rätt mobilnummer eller mejladress. Klicka sen på "skicka ny länk" igen. Det kan också hända att bekräftelsemejlet hamnar i skräpkorgen så kolla gärna där också. Avsändarmejladressen är useraccount@mobitime.se. Om det fortfarande inte kommer ett sms eller mejl - Ta kontakt med vår Kundservice så hjälper vi dig se över vad som kan vara fel. 

 

Öppna registreringslänken i aktuell enhet - Av säkerhetsskäl behöver du öppna registreringslänken i den enhet där du skapar ditt användarkonto. Det gäller oavsett om du fått registreringslänken via sms eller mejl. 

 

Har du köpt Länsbiljetten i appen så är den enhetsbunden - Biljetten är enhetsbunden och länkad till det användarnamn i appen som genomfört köpet. När biljetten laddats upp på en smartphone är den är låst till enheten i ungefär 24h. Exakt tid anges i appen. Det går därför inte att använda biljetten i flera smartphones samtidigt. För att dela biljetten till annan person, med annan smartphone, behöver du logga ut ur appen, vänta 24 h och sedan logga in med ditt användarnamn i den nya enheten.

 

Återköp - Har du ångrat dig och vill genomföra ett återköp så är det möjligt. Hur du ska göra beror på när du vill göra återköpet. Mer information om återköp av sommarerbjudandet har vi samlat via den här länken.