Till innehåll på sidan
Påverkan på vår trafik

På grund av Coronaviruset påverkas både vår busstrafik och Serviceresor. Du kan tillsvidare inte köpa biljetter ombord på bussen hos föraren.

Läs mer om hur busstrafiken påverkas här.

Läs mer om hur Serviceresor påverkas här.

Det förekommer indragna turer med våra bussar och information om dessa hittar du på vår samlingssida för trafikinformation.

Fältet kan inte vara tomt
Andra har även sökt på

Har du frågor, funderingar, synpunkter eller behöver hjälp - Kontakta oss!

Kundservice 0771 - 55 30 00
Beställningscentralen 0771 - 92 00 00
Anpassad skolskjuts 019 - 17 50 17
Skriv till oss lt.orebro@lanstrafiken.se

Alla kontaktuppgifter Kundservice >

Vill du köpa en periodbiljett för 31 dagar?

Köp den i vår webbshop!

Just nu är det inte möjligt att köpa biljetter ombord.

Läs mer om förändringen

I vår webbshop kan du ladda ditt Resekort med periodbiljetter och reskassa. Genom att registrera ditt Resekort får du också borttappat-garanti.

I vår webbshop kan du ladda alla våra periodbiljetter, undantaget Årsbiljetten, och också reskassa. För att ladda ditt Resekort via webbshopen behöver du ha ett Resekort sedan tidigare och du behöver skapa ett användarkonto. Du kan också se ditt aktuella saldo och spärra ditt Resekort.  

Vår webbshop hittar du här och också om du klickar på ikonen för webbshop högst upp till höger på webbplatsen. 

Borttappat-garanti

När du skapat användarkontot kan du välja att registrera ditt Resekort. Genom att registrera ditt Resekort i webbshopen får du borttappat-garanti. Det innebär att du får ett nytt Resekort utan extra kostnad om du skulle tappa bort det. Det nya Resekortet kommer att vara laddat med de biljetter och den reskassa som du hade på ditt gamla Resekort. Läs mer om hur du går tillväga om du tappat bort ett Resekort här.

Bra att veta om vår webbshop
  • Ladda i god tid

    När du köper periodbiljetter eller laddar din reskassa i webbshopen så dröjer det några timmar innan ditt Resekort uppdateras med köpet. Vi rekommenderar därför att du utför köp och laddningar i webbshopen före kl 18.00 dagen innan du ska resa.

    Det tar ungefär ett dygn från att du laddat ditt Resekort ombord på bussen tills att den laddade summan med reskassa syns i totalsaldot i webbshopen. Under tiden kan du se dina senaste laddningar, tillsammans med andra köp under köphistoriken eller korthistoriken.

  • Bortglömt användarnamn eller lösenord

    Tappat bort lösenordet till ditt konto för webbshopen? Klicka på länken, fyll i den mejladress du använt vid registrering av kontot. Därefter skickas ett nytt lösenord till den mejladressen.

    Jag har glömt mitt lösenord