Aktuellt

  • Enligt NKI-undersökning tycker våra resenärer att det är enkelt att köpa biljett för resa med Länstrafiken

    Vi tycker det är glädjande att det uppfattats som ganska enkelt att köpa biljett för resan med oss. Här finns mer att läsa.

  • Fortsatta tekniska problem på webbshopen

    Vi jobbar på att lösa det tekniska problem som stör vår webbshop. Den fungerar av och till men vi försöker att säkerställa en säkrare drift. Vi ber om så mycket om ursäkt för de problem det medför för alla som vill använda vår webbshop.

  • Följ oss på Facebook och Twitter

    Genom att gilla oss på Facebook och följa oss på Twitter får du tillgång till nyheter, information, tävlingar och events. Du kan även ställa frågor och framföra synpunkter, vi vill gärna ha en dialog med dig. Vi finns tillgängliga på Facebook och Twitter helgfri måndag-fredag mellan kl. 8-16. Vår målsättning är att du ska ha svar inom en arbetsdag. Behöver du snabbt komma i kontakt med Kundservice rekommenderar vi dig att kontakta oss på 0771- 55 30 00

  • Felaktig information i appen om linje 701

    Linje 701 hållplatsen Lv 690 Marieberg är borttagen fr o m 13 december men finns felaktigt fortfarande kvar i appen. Vi kommer att ta bort den vid nästa uppdatering av appen.

  • Res enkelt! Information på åtta (8) språk

    Nu finns en ny folder med information hur man reser med Länstrafiken på åtta (8) språk. Det är: svenska, engelska, franska, arabiska, sorani (kurdiska), somaliska, tigrinya och dari.

  • Nyhet från 15 januari om aktivering av ny period vid resa med tåg

    Länstrafiken inför automatisk aktivering av vilande periodbiljett i Länstrafikens perrongkortläsare vid tågstationerna. För resenären kommer aktiveringen att gå snabbare och enklare. Aktivering sker genom att hålla resekortet med vilande periodbiljett mot perrongkortläsaren.

  • Länstrafikens reskassa försvinner på SJ från 15 januari

    Den 15 januari 2016 försvinner möjligheten att resa med reskassa på SJ:s tåg. Hos övriga tågoperatörer i Örebro län kommer reskassa som betalningsalternativ att fungera som tidigare. Länstrafikens resenärer som vill åka SJ:s tåg kan använda Länstrafikens periodbiljett eller köpa SJ:s biljetter. Här finns mer att läsa om vad som gäller.

  • Vill du registrera ditt resekort för att få borttappat-garantin?

    I vår webbshop finns instruktion om hur du går till väga för att få borttappat-garantin på ditt kort.

  • Fel tidtabell på linje 9

    Tidtabellen för linje 9 från Universitetet-Slottet i den personliga tidtabellen är felaktig. Ni som beställt en personlig tidtabell kommer att få den korrekta linje 9 hemskickad till er. Här på vår hemsida ligger den rätta tidtabellen för linje 9.

  • Endast ett nummer för bokning av serviceresa - 0771-92 00 00

    Nu blir det enklare att boka serviceresa. Vi har samlat beställnings-
    centralens alla tjänster på ett telefonnummer 0771-92 00 00.
    Gäller för bokning av färdtjänst, sjukresor, flextrafik och anropsstyrd trafik.

  • Hur betalar man med Resekortet?

    Här finns en kort film om hur du lättast gör när du vill åka buss och använda Resekortet.
    http://www.lanstrafiken.se/Orebro/Biljetter-och-priser/Sa-har-aker-du-med-resekortet/

  • Så här får du tillgång till din egen personliga tidtabell

    Nu kan du få svar på när bussarna går på flera sätt: dels genom appen, webben www.lanstrafiken.se, vid hållplatsen (där det brukar finnas tidtabell uppsatt) eller hos kundservice, 0771-55 30 00. Det nya sättet att få en egen tidtabell med just den/de linjer som just du använder är ett annat sätt som vi har infört. På webbens högra sida ser du var du kan"klicka" för att komma till formuläret.

  • Länstrafikens resenärer tycker det går lätt att köpa biljett

    Enligt en NKI-undersökning är våra resenärer nöjda med att kunna köpa biljett på ett enkelt sätt, vilket glädjer oss.

Reseplaneraren

Reseplaneraren

För resor i mälardalen

Reseplaneraren

För resor i Sverige

E-shop-banner

Mobil-banner

Kort-banner