Aktuellt

  • SMS-biljetten försvinner från 1 mars

    När SMS-biljetter försvinner kan du i stället använda appen. Via appen kan du betala med mobilbiljett på både stads- och landsbygdsbussarna.

  • Utökade öppettider vid Resecentrum från 2 mars

    Vi kommer att utöka öppettiderna vid Länstrafikens kundcenter från 2 mars för att kunna ge en ännu bättre service till våra kunder.
    Måndag-fredag 07.00-20.00
    Lördag-söndag 10.00-17.00

  • Trafikstörningar vid USÖ-området

    Arbetet vid USÖ för att ge plats åt huset med högspecialiserad sjukvård kommer att innebära en del trafikstörningar i området. Inga förändringar i busstrafikens linjenät kommer att ske till att börja med. Mer om vad som händer finns i nedanstående länkar.
    http://www.regionorebrolan.se/sv/Om-landstinget/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelanden-2015/2015-02-16/

    http://www.regionorebrolan.se/H-huset

  • Trygghetstelefon "en vän i luren" finns i Örebro

    Om du känner dig otrygg när du är utomhus sent på kvällar och nätter kan du ringa Trygghetstelefonen på nummer 019-21 31 00, eller om du är teckenspråkig kan du chatta med dem via Skype (trygghetstelefonen.orebro). Trygghetstelefonen erbjuder ”en vän i luren” tills du har kommit fram till den plats du ska till, eller någonstans där du känner dig trygg. OBS det är inget larmnummer, vid en akut situation ska du ringa 112. Mer om  servicen finns att läsa här http://tryggaorebro.se/trygghetstelefonen/

  • Smidig övergång till nya biljettsystemet

    Övergången till nytt biljettsystemet som skedde i november gick över förväntan smidigt. Mer att läsa om övergången finns i det pressmeddelande som gått ut. 

  • Du har väl inte glömt att det finns en borttappatgaranti?

    Som en påminnelse om att man får borttappat-garanti när man laddar kortet via webbshopen har vi skickat ut ett pressmeddelande idag. Du kan ta del av innehållet genom länken här. 

  • Så här får du tillgång till din egen personliga tidtabell

    Nu kan du få svar på när bussarna går på flera sätt: dels genom appen, webben www.lanstrafiken.se, vid hållplatsen (där det brukar finnas tidtabell uppsatt) eller hos kundservice, 0771-22 40 00. Det nya sättet att få en egen tidtabell med just den/de linjer som just du använder är ett annat sätt som vi har infört. På webbens högra sida ser du var du kan"klicka" för att komma till formuläret.

Reseplaneraren

Reseplaneraren

För resor i mälardalen

Reseplaneraren

För resor i Sverige

E-shop-banner

Mobil-banner

Kort-banner